Omkullvält och stolt

Publicerad 2013-09-16 17:01:42 i Allmänt,

Både lyckad och olyckad dag idag. Fast främst lyckad. Vi bestämde oss för att dra till sjön först, med ett stopp vid paddocken på vägen där vi gjorde av med massa energi och kampade med favortskinnet. Opsis reagerar väldigt starkt på kor, de ska skällas på och göras utfall mot, vilket vi självklart tränar mycket på att han inte ska göra. Precis innan sjön är det en smal, kanske 1,2m bred, grusväg och precis brevid är det en kohage, där självklart korna stod och betade så nära vägen de kunde. Jag suckade bara och kortade kopplet, men Opsen hade andra planer han. Kastar sig mot de och jag glider på en grästuva och skrapar upp knäet, och tjuter till och tar tag i baken på honom så han inte går på korna, vilket resulterar att han automatiskt lägger sig brevid mig och "säger förlåt". Något knäppte till i skallen iaf och han gick lugnt med mig förbi de, snacka om att jag blev måttligt chockad. Opsis fick simma sammanlagt kanske 50-60m mn han var inte så sugen på att apportera så det blev bara simning, även på tillbakavägen höll han tyst och gick lugnt. Vi mötte även en jrt och stod 10m ifrån och HAN TOG KONTAKT MED MIG!!!! Han stod och gnydde och tog spontant kontakt med mig, satt hela tiden samt la sig också, jäkla gosegris börjar sköta sig. Han satt vänd mot hunden men tog ändå kontakt med mig, iiih.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela