Lyckat hundmöte och skenande kor

Publicerad 2013-09-30 21:12:05 i Allmänt,

Idag vaknade jag med feber, huvudvärk, halsont och magont och somnade om igen och sket i skolan, aldrig att jag hade gått dit när jag mår dåligt.

Vaknade vid 13 igen, låg och drog mig upp och gick ut med monsterhunden.
Han gick lös en bra bit och gjorde av massa energi, gick förbi korna utan problem.
Under kvällen gick vi ut igen och innan jag han ta ett stadigt grepp ifall grannens hund var ute skenar kossorna förbi i hagen nedanför backen och Opsis kastar sig ner med mig flygandes.
I slutet av backen få jag ett bra tag och haken i halsbandet ch kan äntligen få stopp på honom, då börjar han göra någon blandning av frustrerat skrik, gnäll, morr, ylning och skall, vilket resulterade att jag stod dubbelvikt av skratt medan Opsis inte fattade ett smack.
Anyways, väl nerlugnad gick han lös till paddocken och där gjorde vi av med mer energi och lite spring i snår då frisbeen hamnade utanför paddocken så det blev lite uppletning av sak samtidigt.
Kom en pudel som gick förbi och BARA ett skall hördes från Opsis, som skötte sig finfint och kunde sitta och titta på den, leka med frisbeen, gå slalom mellan benen m.m.
Framsteg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela