Bråk, bräk och bruk

Publicerad 2013-09-29 21:08:09 i Allmänt,

Under veckan jag varit bortrest har det hänt ett och annat kan jag iaf säga...
Kortfattat så har Opsis strosat iväg upp i skogen och sedan ner vid vägen och bitit en person i vaden som sedan hotat och trakasserat och ringt flera gånger per dag för att hemförsäkringen inte ringt honom ang. ersättning osv osv osv.
Jag ska iaf ta hjälp av en instruktör så fort jag får tillräckligt med pengar, vilket förhoppningsvis händer i nov eller december, innan dess får jag jobba på egen hand.

Idag har vi däremot inte gjort så mycket förutom att tuggat stort nöt-lårben och sprungit av sig med hjälp av frisbeekastning, tränat koppelgående(vilket han är kass på och leker draghund istället), tränat inkallning och fått gå lös en bit.
Vi gick även förbi fåren, det är intressant att se hur vallningen kommer fram och han hukar sig och smyger förbi de, vill verkligen gå vallkurs med honom men det blir nog inte förrens under hösten/sommaren nästa år, om ens det. Har lagt upp lite planer för nästa år, vilket är först och främst allmänlydnadskurs under slutet av vinter/början av våren, agility/lydnad/rallylydnad under våren och vallkurs under sommaren/hösten.
Under hösten går jag förhoppningsvis på Dingle Naturbruk, inriktning hund, och då har tillgång till Agilitybana varje dag hela terminen(Vad jag vet) och kan träna på egen hand och förhoppningsvis träna.

Men det är nästa år, iår fokuserar vi på att lösa alla Opsis problem, speciellt människo och hundproblemen som hindrar oss så himla mycket, hoppas bara jag kan få tag på en vettig instruktör också, som faktiskt är värd pengarna.

Varför ligga på golvet och vara dötrist när man kan leka "liten" knähund och hoppa upp i mattes knä?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela