Börja blogga, eller?

Publicerad 2013-09-15 23:53:12 i Allmänt,

Jag har äntligen skaffat en blogg främst för mitt egna syfte att kunna dokumentera mina och Opsis äventyr och vår utveckling tillsammans som ett ekipage. Jag har länge planerat detta men det har aldrig kommit till bruk då jag varit för lat för att göra något åt saken.  Jag hoppas att om ett år kunna se tillbaka och reflektera över hur mycket och vad som hänt och vad som blivit bättre och sämre. Även att jag kommit in på det gymnasium jag vill och då ha med honom dit. 
Kanske bör skriva lite från dagen? Vad vet jag, känner mig mest lite skum då jag aldrig bloggat speciellt seriöst.
 
Opsens öron har börjat knasa sig, de ska ena sekunden stå, andra tippa, ser oerhört fult ut. Utöver det vandrade vi med min kusin och familjens hund i sandsjöbackas naturreservat i några timmar, Opsen hoppade i en pöl och levde livet som illaluktande skit(bokstavligen) hund, sprang omkring med pinnar och gjorde av med en massa fysisk energi då jag legat på latsidan de senaste dagarna. Efter några timmar gick vi tillbaka till rastplatsen och väntade på skjuts i en halvtimma så vi passade på att miljöträna och att inte skälla på främmande människor som passerar. 8/10 personer kunde passera utan att bli utskällda, de två som blev stod ett bra tag och stirrade provocerande på honom och skrattade, dvs visade hela fina tandraden, så det får vi jobba på, även vid hantering och introducering av främlingar, men vetesjutton hur jag ska göra där... 
Bjuder på en knasbild med ett ståöra och ett tippöra på Opsis i naturreservatet. 
 
Ha de bra!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-09-16 10:53:31

Kul och lycka till med bloggandet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela