Uppe med tuppen

Publicerad 2013-10-04 23:06:10 i Allmänt,

Idag blev det att gå upp tidig för att trötta ut vilddjuret till hund samt för att själv piggna till.
Så det var bara att pallra sig upp 5:30 och dra på sig kläder, mössa, vantar och reflexväst till både mig och hunden för det var svinigt kallt ute och dessutom bäcksvart, på med långkopplet och bege sig ut.
Fördelen med att gå ut så tidigt är att det är verkligen inte en själ ute på vägarna så jag kan gå med Opsis "lös", dvs med kopplet släpandes i marken så jag bara kan ställa mig på kopplet för att få stopp på honom, men han håller sig relativt nära mig ändå, bara han kan lära sig att ignorera folk och hundar så hade han kunnat gå "lös" nästan hela tiden, suck.
Har även märkt hur effektivt Sitt kommandot blivit sedan jag började använda det i hundmöten, behöver bara säga sitt medan han springer så sätter han sig ner, det är ju något jag inte ens tänkt lära in stenhårt men det är väl bra ändå... hihi.
Blev ett snabbt uppletningspass i paddocken då jag grävde ner leksaken i sanden och hade kor(fy enligt Opsis) och passagerare som distraktion.
Han hittade de relativt fort, kanske borde börja dra ut tiden så den får ligga där en stund, nu får han leta bara några minuter efter att jag gömt den.
Helgens planer ser ganska lugna ut som vanligt, kanske åker ut till askimsbadet på söndag och låter sjöodjuret väckas till liv igen, det hade han nog tyckt om, men annars blir det nog mest inkallning, frisbee och lösgående vi kommer ägna oss åt, hoho.

Nu säger vi godnatt och inväntar morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela