Hundpromenad och framsteg

Publicerad 2013-10-12 20:34:00 i Allmänt,

Idag åkte vi med en klump i magen in till Göteborg för att gå med på en hundpromenad.
Allt gick över förväntning, när Frida och Nimbus träffade oss för att ta följe släppte han det ganska fort och lät sig avledas bra, och de gick hela vägen utan något som helst problem.
När vi sedan mötte upp de andra blev det ljud från både deras och Opsis sida dock så släppte båda parterna det fort och när vi väl började gå så började han skälla men det släppte han efter några hundra meter och fortsatte, vilket tillslut slutade med att Opsis under pausen nästan däckade någon meter ifrån Nimbus(Se bild), fick honom knappt att sätta sig upp.
Han fick göra lite saker så som att balansera godis på nos, balansera på bänk och sten m.m. under rasten och lät sig fotas trots att en främmande hund stod en bit bort.
Folk kunde glo och en jäkla massa på honom utan att han gav någon respons och munkorgen åkte av väldigt fort efter. Han kunde gå några cm bakom hundar utan att säga ett pip och han var sååååå duktig, tog kontakt och lydde kommandon.
När jag och Frida gick tillbaks kunde han sitta på en soptunna med kopplet hängandes i marken(dvs. "lös") och folk kunde gå förbi och Nimbus kunde gnälla och allt och han satt kvar ändå, min lilla superhund.
Just nu dock ligger han helt utslagen i sin korg efter hela dagens händelser, han har dessutom ätit festmiddag.ala slaktrester från lamm vilket han blev helt tokig i så nu har han stillat tuggbehovet också, så han bör väl vara någorlunda nöjd nu.

Jag har också lärt mig hur jag ska kunna hantera Opsis vid hundmöten, iaf bättre, tjiho, nu är iaf både jag och Opsis helt slutkörda och kommer sova gott inatt.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela